سه‌شنبه

حدسم درباره شوک درست بود

خب قسمت اول از مجموعه "شوک" همین حالا از شبکه سه تلویزیون پخش شد. هر چند که سعی کرده بودند با حرف های چند روانشناس موضوع را علمی جلوه دهند اما با تاکیدی که بعضی از مصاحبه شونده ها می کردند دقیقن مشخص بود که هدفشان بیشتر از هر چیزی موسیقی رپ فارسی است، نه گنگ ها و دسته های به قول خودشان شیطان پرستی.
نکته جالب هم پخش قسمتی ازضبط تمرینی گروه صامت بود که پیشرو می خواند و هیچ کس همراهی اش می کرد. بعد هم حرف های یک کسی را با نام آهنگساز پخش کردند که این ها چیزی از موسیقی نمی دانند. کاری به اصل رپ و هیپ هاپ ندارم اما همین گروه "صامت" که توی این قسمت از برنامه شوک تصویرشان پخش شد از آلاتی مثل عود، نی ، تار ، سنتور و تنبک که سازهای کاملن ایرانی است استفاده می کنند و اتفاقن اشعارشان هم اصلن رکیک نیست و از امید و ایرانی بودن و باهم بودن حرف می زنند.
لااقل توی این برنامه که به نظرم هدف اصلی شان تنزل دادن وربط موسیقی و گروه های رپ و طرفدارانش به مصرف کنندگان مواد مخدر و جوانان بی بند و بار بود. چیزی که باعث ترس خانواده ها شود. اما برخلاف تصویری که تهیه کنندگان این برنامه ارایه کردند بسیاری از رپرهای فارسی که اسمی دارند توی کارهایشان از سیگار و مواد اظهارتنفر می کنند . آنها از شرایط ناهمگون اجتماعی خود شکایت می کنند و تاکید می کنند که با توجه به این که دورو برشان پر از مواد فروش است آنها سالم خواهند ماند تا آینده بهتری داشته باشند. توی این زمینه کسانی مثل هیچ کس ، یاس یا حتا فلاکت کارهای قابل توجهی دارند.
بهر حال بازهم باید منتظر بمانیم و قسمت های بعدی این مجموعه را ببینیم..

درهمین باره:
شوک ، با چه هدفی پخش می شود؟

هیچ نظری موجود نیست: