چهارشنبه

هیشکی نمی تونه...

هیشکی نمی تونه مث من واویشکا* درست کنه، هیشکی. تازه این که چیزی نیست هیشکی مث من نمی تونه یه ماهیتابه پر واویشکا رو تنهایی بخوره. به قول صمد آقا هیشکی نمی تونه مثل من این وقت شب شام بخوره. هیشکی ، می تونه؟

* واویشکا : یک نوع غذای محلی گیلان است که با گوشت (گوسفندی خوشمزه تر می شود اما گاو هم می شود ) پیاز ، گوجه ، زرچوبه و فلفل و نمک درست می شود وبرای گیلک ها از چلوکباب خوشمزه تر و دلپذیر تر است البته بعد از باقلاوابیج.

**بهتر است این غذا با برنج خورده شود .( البته شما به من نگاه نکنید و هیچ وقت این وقت شب یعنی ساعت یک نصفه شب این کار را انجام ندهید)

دستور پخت سرآشپز برای همه مردان مجرد:
1.گوشت (اگر خرد نشده است و با چربی بهتر است کمی خردش کنید از برش های کبابی کوچکتر، اگر هم چرخ کرده است که چه بهتر) به مقدار لازم ، 200 گرم برای یک مرد کم است پس خسیس بازی درنیاورید.(تازه خداوند یخچال راهم برای همین روزها خلق کرده)
2.یک عدد پیاز متوسط ( بزرگ هم باشد خوشمزه تر می شود)
3.گوجه فرنگی 3 عدد(این یکی متوسط باشد بهتر است)
4.روغن جامد سه قاشق غذا خوری (البته مایع باشد بهتر است حالا هرچی کرم خودتان است)
5.نمک (یک قاشق چای خوری) ، فلفل(یک قاشق چای خوری) و زرچوبه( من دوقاشق چای خوری می ریزم ولی یکی هم کفایت می کند)
6.تخم مرغ 1 یا 2 عدد( بدون تخم مرغ هم می شود، من نمی ریزم)

شیوه تهیه:
روغن را توی ماهیتابه می ریزید، گوشت را هم می ریزید توی روغن داغ، درحالی که گوشت سرخ می شود پیاز را خرد و یا رنده کرده و می گذارید با گوشت سرخ شود. حالا بهتر است نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید. گوشت که کمی سرخ شد، سه گوجه متوسط را که قبلن رنده و یا خرد کرده اید و به گوشت اضافه می کنید. (آقایان محترم توجه داشته باشید که باید رنگ گوشت برگشته باشد تا گوجه ها را اضافه کنید)، سپس در ماهیتابه را می گذارید تا محتویات ماهیتابه آب بیاندازد. (برای این کار 7 تا 10 دقیقه با شعله ملایم زمان احتیاج است) حالا در ماهیتابه را بر می دارید و کمی به هم می زنید، حتمن گوشت که قبلن سرخ شده بود کاملن پخته و گوجه ها هم در حالت له شدگی قرار دارند. در این حالت می توانید تخم مرغ ها را هم در یک کاسه بهم زده و به محتویات ماهیتابه اضافه کنید. اگر هم دوست ندارید چه بهتر. بعضی ها هم برای خوش رنگتر شدن و کمی طعم ترش داشتن، پس از پخت یک قاشق رب گوجه هم اضافه می کنند. البته من توصیه می کنم از تخم مرغ و رب استفاده نکنید چون در وعده های دیگر غذایی به اندازه کافی از این دو نعمت خدادادی استفاده می کنیم. حالا که کمی آب ماهیتابه کم شد و شما احساس کردید که برای خوردن آماده اید ، گاز را خاموش و تشریف ببرید که غذا را میل کنید.
برای روحیه: هیچ وقت یادتان نرود ؛ بهترین آشپزها و سرآشپزهای دنیا مردها هستند.

نوش جان




هیچ نظری موجود نیست: