شنبه

مازیار پرسپولیسی شد

بعد از مدت ها رجز خواندن با شروین و بر و بکس آبی خلاصه معلوم شد که مازیار باهوش تر از این حرف هاست که به استقلال یا مثلن سپاهان برود. کم تر پیش آمده که در چشم هایش از فوتبال بنویسم ، اما همیشه خبرهای تیم مورد علاقه ام را دنبال کرده ام و کسانی که مرامی شناسند، می دانند که یک پرسپولیسی دو آتشه هستم که توی کری خواندن هیچ وقت کم نمی آورم. این که امروز از فوتبال و پرسپولیس این جا می نویسم تنها یک دلیل دارد؛ سیروس قایقران. شاید بگویید چه ربطی دارد آمدن مازیار به زنده یاد قایقران، اما همه گیلانی ها و خیلی از طرفداران فوتبال می دانند که مازیار برای ما گیلانی ها مثل سیروس است. تنها کسی که مردم انزلی و گیلان به او اجازه دادند تا پیراهن شماره 9 ملوان را پس از سیروس بپوشد فقط مازیار بوده است.
مازیار زارع اخلاق و عادات زنده یاد سیروس قایقران را دارد ، این چیزی است که طرفداران ملوان می گویند. کاپیتان جوان یکی دوسال گذشته ی قوهای انزلی همان منش و روش را در زندگی و همان سبک را در فوتبال دنبال می کند. و مهمتر این که بازیکنی است که مردم گیلان دوستش دارند. از این که پس از این او را با لباس سرخ می بینم خوشحالم و از این که او به تیمی مثل استقلال نرفته خوشحال تر. دلیلش را هم خدمت تان عرض می کنم. البته ماجرا ریشه تاریخی هم دارد ، چرا که کمتر بازیکنان گیلانی در استقلال توپ زده و موفق بوده اند، اما برعکسش در پرسپولیس زیاد اتفاق افتاده است.
اما دلیل بهترم برمی گردد به پیوستن دو گیلانی به استقلال و پرسپولیس:
خاطرم هست چند سال پیش وقت تنظیم خبرها بود و توی تحریریه اعتماد شلوغ. دو جوان وارد شدند و سراغ سرویس ورزشی را گرفتند و بعد هم چون سرویس ما درست وسط تحریریه بود من اشاره کردم به اتاق کنار در و گفتم سرویس ورزشی است. آن وقت دبیر ورزشی روزنامه نازنین مرد دوست داشتنی ایبیش بود. سعید آقایی دوست نازنینم و امیر عربی مهربان هم بودند. از سعید پرسیدم؛ سعید این ها بچه های ملوان نبودند؟ که او هم در جواب تایید کرد و گفت که برای بستن قرارداد به تهران آمده اند. کیوان ساجدی و پژمان نوری هر دو برای تعیین تیم آینده شان به تهران آمده بودند. دو فوتبالیست خوب گیلانی بعد از مصاحبه از روزنامه رفتند و من خبرها را دنبال کردم . کیوان ساجدی به استقلال رفت و پژمان نوری به پرسپولیس آمد. کیوان با انتخاب بدش که کمی هم بوی پول خوب می داد یک فصل بد را پشت سر گذاشت و بعدش هم با افتی که کرده بود فصل بعد از استقلال رفت به یک تیم دیگر و سال بعدش به ملوان بازگشت . جایی که دیگر کسی دوستش نداشت و او هم چندان موفق نبود تا آنجا که از ملوان اخراج شد، اما پژمان روز به روز بهتر شد و محبوب و در دوره دنیزلی و قطبی به درخشش رسید. او هر بار به انزلی می رود انزلی چی ها به استقبالش می روند و توی استادیوم حتی با پیراهن قرمز تشویقش می کنند.
این روزها کمتر خبری از کیوان هست اما پژمان آرام و بدور از حاشیه های رایج، فوتبال را حرفه ای پی می گیرد و تازه هر روز بهتر می شود. یکی از خوبی های موفقیت او در پرسپولیس این است که او حالا کمک و راهنمایی کرده که مازیار به سرنوشت کیوان دچار نشود .

عکس : خبرگزاری پرسپولیس

۱ نظر:

ناشناس گفت...

بهرام جان دمت گرم. برای من که ملوانی‌ام و پرپولیسی، پیوستن مازیار زارع به قرمزها، خبر خیلی خوبی بود. سوراخه بابا استقلال!تی جانا قوربان