چهارشنبه

رامین جهانبگلو آزاد شد

خبرگزاری های داخل کشور و همین طور چند خبر گذاری خارجی خبر آزادی رامین جهانبگلو را منتشر کرده اند. خبر مسرت بخشی است. می دانم بسیاری که در این مدت از جهانبگلو و برای آزادی اش نوشتند وهم آنهایی که دوست داشتند بنویسند و ننوشتند از این خبر خوشحال شده اند. حتی آنهایی که نخواستند و از او ننوشتند و به کشف صدا و عرفان شریعتی و این چیزها رسیدند هم از این خبر خوشحال شده و می شوند!!!
از اول هم می دانستم که بازجوها چاره ای ندارند جز آنکه جهانبگو را هم مثل سایر کسانی که در دو سه سال اخیر بی جهت بازداشت کرده اند، آزاد کنند. همین طور هم شد. حالا این که برای او هم خوابی مثل نامه به رییس جمهور و ملت ایران و یا شوی تلویزیونی تدارک دیده اند را باید در این یکی دو روز دید.
راستش از اول هم فکر می کردم که بازجو ها و رییس هاشان چاره ای ندارند جز آن که به این گروگان گیری پایان دهند. گروگان گیری را از آن جهت نوشتم که می دانم و از این جماعت هیچ بعید نیست روزی در قبال فشارهای خارجی حتی 20 میلیون مردم تهران را هم گروگان بگیرند و بگویند این ها همه جاسوس بودند و شما فشار بیاورید این ها را هم می کشیم.
هرچند خبر را چند بار و از چند منبع خوانده ام اما نمی دانم چرا این روزها به همه اخبار و بحث های سیاسی و اجتماعی و حتی فرهنگی بدبین شده ام. یعنی این روزها بسیار به این مساله فکر می کنم که مبادا با تعجیل در نوشتن رکب یک جریان فرعی را خورده باشم. برای همین تا از چند و چون مساله اطمینان پیدا نکنم ، نمی خواهم درباره اش حرف بزنم. همین . امیدوارم که آزادی جهانبگلو را دیگر پایانی نباشد.
در همین مورد:
رامین جهانبگو آزاد شد
رامین جهانبگلو با تامین قرار وثیقه آزاد شد
رامین جهانبگلو آزاد شد (خبرگزاری فارس خبرش را باز هم موزیانه تنظیم کرده است)
و نوشته شهرام با چند لینک قدیمی در این باره:
رامین جهانبگلو آزاد شد

هیچ نظری موجود نیست: