سه‌شنبه

چشمان کاملا باز کارگران شرکت واحد

حرکت روز سه شنبه کارگران شرکت واحد که با چراغ های روشن اقدام به جابجایی شهروندان تهرانی کردند جوابی شد برای کسانی که معتقد بودند کارگران شرکت واحد مرعوب برخوردهای امنیتی شده اند و دیگر اعتراض هایشان ادامه نخواهد داشت. روز گذشته کارگرانی که حتی عضو سندیکای شرکت واحد نیز نبودند در اقدامی خودجوش و در اعتراض به بازداشت طولانی منصور اسانلو و اخراج همکاران سندیکایی خود ، سیاسی کاری های دولت وهمچنین عدم تعیین تکلیف دیگر کارگران اخراجی این شرکت با چراغ های روشن تمام روز را کار کردند. گویا پیشداوری های برخی که معتقدند کارگران به دلیل معیشت و عدم آگاهی سیاسی نمی توانند به روش های درست اعتراض کنند و اعتراضاتشان ناتمام خواهد ماند، اشتباه در آمده است. چرا که کارگران و جنبش های کارگری امروز ایران پس از سرخوردگی های فراوان در سالیان گذشته و سوءاستفاده های فراوان سیاسی که از آنها صورت گرفته ، روحی تازه یافته اند و به گمانم با وجود جوانی، اما مستحکم تر از پیش حرکت خواهند کرد. آنها دیگر به کمتر جریان سیاسی داخل کشور اعتماد دارند و خود درصدد احقاق حقوق از دست رفته خویش هستند و همین نکته عامل مهمی است برای اینکه به آگاهی های سیاسی لازم نیز دست پیدا کنند .
فعالان سندیکای کارگران شرکت واحد طی سال گذشته، هرچند که در این راه هزینه ی زیادی پرداخت کردند اما بی راه نگفته ام اگر بگویم که عامل بیداری دیگر کارگران ایرانی بوده اند. دلیل محکم این ادعا هم اعتراض خودجوش همکارانشان در روزگذشته است.
البته این نکته را هم بگویم که برخی سعی کردند این اعتراض رانندگان شرکت واحد به سیاست های حکومت را وارونه کرده و ازاین حرکت با عنوان جعلی اعتراض کارگران به حملات اسراییل به لبنانی یاد کردند که خوشبختانه کارگران شرکت واحدچنین مساله ای را کاملا رد کردند . از این که کارگران شرکت واحد حالا با چشمانی باز حرکت می کنند ، خوشحالم.

هیچ نظری موجود نیست: