شنبه

دیدید "زندانی سیاسی" داریم!

خبرگزاری مهر در گفت و گویی با مشاور امور بین المللی مجلس از لغو سفر هیات پارلمانی اتحادیه اروپا به تهران خبرداد. الان مساله ای که می خواهم مطرح کنم اصلن ربطی به این ماجرا و پیامدهای لغو این سفر ندارد. بلکه نکته ی مورد نظرم بخشی از اظهارات آقای حسین شیخ الاسلام است که بسیار مهم بود.
در بخشی از خبری که خبرگزاری مهر منتشر کرد مشاور امور بین الملل مجلس گفته بود:
"حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین الملل مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر اعلام کرد: هیأت پارلمانی اروپا برای سفر به ایران پیش شرط تعیین کرد که ایران هیچگونه پیش شرطی را نمی پذیرد.
شیخ الاسلام تأکید کرد: هیأت پارلمانی اروپا قصد داشته با دوتن از «زندانیان سیاسی ایرانی» دیدار و جایزه ای به آنها بدهند که ایران با چینن شرطی موافقت نکرد."
به عبارتی مشاور امور بین الملل مجلس به عنوان یکی از مقامات در حکومت مستقر اعتراف کرد که در "حکومت ولایت مطلقه فقیه" هم اکنون «زندانی سیاسی» داریم. نکته ای که تاکنون بارها از سوی منتقدان، مخالفان و سازمان های بین المللی حقوق بشری مطرح و از سوی مقامات مختلف از محمود احمدی نژاد، وزیر خارجه اش گرفته تا وزیر اطلاعات، فرماندهان سپاه، رییس دستگاه قضا تا سخنگویش و ...   انکار شده بود.
خبرگزاری مهر خبر را به این صورت منتشر کرد که فریز شده اش را  اینجا در گوگل می توانید ببینید. همچنین در سایت های مختلف نیز اصل اظهارات حسین شیخ الاسلام به همین صورت منتشر شده است؛ مثلن اینجا 
با اینحال اما ساعتی نکشیده  خبرگزاری مهر در همین خبر دست برده و «زندانیان سیاسی»  را در جمله مورد نظر حذف و این طور نوشت:
"شیخ الاسلام تأکید کرد: هیأت پارلمانی اروپا قصد داشته با «دوتن از متهمان و محکومین جرایم امنیتی» دیدار و جایزه‌ای به آنها بدهند که ایران با چینن شرطی موافقت نکرد."
این نکته خیلی مهم بود. من خودم موقع خواندش برایم جالب شد و پیش خودم گفتم بهرحال یک نفری هم پیدا شد که وجود"زندانی سیاسی" در این حکومت را تایید کرد. حالا درست که حذفش کردند اما بهرحال فرقی نمی کند مهم همین اعترافی بود که یک مقام رسمی حکومت کرد و یک خبرگزاری حکومتی هم آن را منتشر کرد وگرنه ما مردم بخوبی می دانیم که «زندانی سیاسی» داریم، کسانی که به صرف داشتن عقیده، برای ابراز عقیده شان، برای فعالیت در راه احترام به حقوق بشر زندانی هستند. درراه تلاش برای فراهم کردن زندگی بهتر برای مردم و نوشتن حقیقت زندانی اند. همین همکارانم که الان با حبس های طولانی مدت در زندانها بسر می برند. همه زندانی سیاسی هستند. ما می دانیم، دنیا هم خوب می داند حالا آقایان چه بخواهند چه نخواهند.
پس نوشت: این آخر هم جا دارد از جعفر پناهی عزیز و همچنین خانم نسرین ستوده یاد کنم و تبریک به هر دو بگویم برای جایزه ساخاروف و آرزو می کنم به زودی زود شاهد آزادی همه عزیزان دربند در ایرانی آزاد و آباد باشیم

۲ نظر:

امیر گفت...

خب مچشان را گرفتی

Unknown گفت...

راست میگی ها !
اصلن حواسم به این نکته نبود.
ممنون از تیزبینی ات