جمعه

آیا استقبال از "مقام معظم رهبری" واقعن "پرشور" بود؟

آقای خامنه ای رهبر حکومت مستقر به خراسان شمالی سفر کرده اند. قصد تجزیه و یا تحلیل این که در این سفر چه اظهاراتی  مطرح کرده اند را ندارم. بلکه می خواهم به حاشیه های سفر ایشان از جمله آنچه که "استقبال پرشور مردم خراسان شمالی"  نامیده   و در خبرگزاری ها و سایت های حکومتی به شکل گسترده و اغراق آمیز منعکس شده است، بپردازم.
سایت آقای خامنه ای تصاویری با عنوان "تصاویر هوایی استقبال مردم بجنورد از رهبر انقلاب" منتشر کرده است که همگی با کادرهای بسته جمعیت انبوهی را به مخاطب نشان می دهد که به استقبال از وی آمده اند. اما به واقع هیچ کدام از عکس های منتشر شده هوایی نیست. از یکی از عکاسان حرفه ای هم این موضوع را پرسیدم که رد کرد و  گفت این عکس ها هوایی نیست. خانه آخرش از ساختمان یا یک بلندی مشرف به محل تجمعات گرفته شده است.
در میان تصاویر "انبوه جمعیت استقبال کننده" دو عکس بیشتر نظرم را جلب کرد که هر دو همان جمعیت حاضر در خیابان مرکزی شهر بجنورد را در یک زمین فوتبال که محل سخنرانی آقای خامنه ای بوده است نشان می دهد. 
:این تصویر 

و این یکی:


حتمن اطلاع دارید که یک زمین فوتبال 110 متر و عرض آن هم 75 متر است. حالا برای این که انگ خساست به ما نخورد چند متر هم به طول و هم به عرض زمین برای حاشیه سبز کنار زمین با گشاده دستی اضافه می کنیم. تصویر را هم که با دقت ملاحضه می فرمایید هنوز به طور کامل پر نشده است. این همان "جمعیتی انبوهی" است که در تصاویر به قول سایت آقای خامنه  ای "هوایی" گرفته شده و بی شک نیامده بودند که فقط در خیابان ایشان را ببیند و بعد بروند خانه بلکه مقرر بود در سخنرانی اش هم حضور داشته باشند.حساب کتابش که واقعن چقدر جمعیت در یک زمین فوتبال جا می گیرند دیگر با خودتان من ضرب و تقسیمم خیلی خوب نیست!
 این را هم بگویم که شهر بجنورد به عنوان مرکز استان خراسان شمالی تا سال1385 بنا بر آمار رسمی کشور 176 هزار و 726 نفر جمعیت داشته است به نظر شما این جمعیت حاضر در کف زمین فوتبال 10 هزار نفر می شوند؟ حالا گیریم زاد و ولد هم در بجنورد خیلی فعال نبوده و توصیه های آقای خامنه ای درباره تلاش برای افزایش جمعیت را گوش نکرده اند در این شش سالی که از آن  آمار قبلی گذشته. به این ترتیب حتا این جمعیت حاضر چیزی کمتر از 6 درصد جمعیت آن شهر می شود.  کاری هم نداریم که از جاهای دیگر هم آمده اند و اساسن خود آقای خامنه ای بچه خراسان محسوب می شود و قاعدتا باید آنجا محبوبیت و علاقه مندانی هم داشته باشد. از این گذشته اگر ایشان شیفتگانی در سراسر کشور داشته باشد همانها که می گویند"عاشق ولایت" هستند و فریاد "جانم فدای رهبر" سرمی دهند قاعدتن برای دیدار ایشان که هم فال است هم تماشا و کم دست می دهد یک سفری باید می کردند در حمایت از ایشان!
این هم که مثلن کسی بگوید اینها از قبل منتظر بودند و آن جمعیت در خیابان هنوز به اینجا منتقل نشده اند هم بسیار نچسب است ، این عکس گواه است که خامنه ای  برای همین جمعیت سخنرانی هم کرده و توفیری وجود ندارد.
این عکس:


در گزارش های تصویری ایسنا و فارس  تحت عنوان " استقبال پرشور مردم بجنورد از رهبر انقلاب" هم همین تصاویر با کادرها و نماهای بسته تر وجود دارد.  دوسه عکس هم که انبوهی از جمعیت و فقط جمعیت را نشان می دهد از همین زمین فوتبال است.
پس استقبال آنطور هم گفتند "پرشور" نبوده و فاصله بین جمعیت حاضر و حتا چمن زیر پایشان معلوم است.
 حالا جالب است بدانید که برای همین سفر بنا بر اعلام "معاونت استانی" صدا و سیمای حکومت مستقر  44 گروه رادیویی، تلویزیونی و خبری همراه با تیم آقای خامنه ای به استان خراسان شمالی سفر کرده اند. بنا بر همین گزارش صدا و سیما از این 44 گروه 16 گروه تصویر برداری و 7 گروه گزارشگری تلویزیون،9 گروه گزارشگری رادیو و 12 گروه خبری هستند که مسولیت دارند تا سفر آقای خامنه ای را به این شیوه که ملاحظه فرمودید "پرشور"گزارش کنند.
حقیقت این است که آقای خامنه ای هم نه از ابتدای رسیدن به رهبری و هم در پی این سالها با این همه اشتباهاتی که مرتکب شد از دخالت در بحث انتخابات و تغییر رای مردم، حمایت از محمود احمدی نژاد، قرار گرفتن در مقابل رای و علاقه مردم، صدور دستور کشتار و زندانی کردن بچه های مردم و نشنیدن صدای اعتراض آنها و در مجموع قرار دادن کشور در این شرایط بسیار  بحرانی و خطرناک حتا با  پخش و نشر این تصاویر مبالغه آمیز نیز محبوبیت و مشروعیتی میان مردم ندارد. آنها هم که در این گونه مراسم شرکت می کنند را معمولن یا مجبور می کنند یا مجبورند که بیایند بلکه حقوق شان قطع نشود از کار اخراج نشوند، ترفیع درجه ای بگیرند یا درجه شان را نگیرند. بچه های دانش آموز را می آورند حالا با تشویق تعطیلی بعد سخنرانی و یا با تهدید عدم حضور مساوی است با کسر نمره انضباط. این است حقیقت. این حقیقت را خودشان هم به خوبی می دانند.
در این سطرهای پایانی هم اصلن  نمی خواهم مثلن این موضوع استقبال و یا عدم محبوبیت آقای خامنه ای را با مراسم بدرقه آیت الله منتظری مقایسه کنم با آن جمعیت عظیم میلیونی در شهر قم که خودش 900 هزار نفر جمعیت دارد. قصد هم ندارم این سفر و استقال "زوری شوری" را با خروش میلیون ها انسان آزاده و ساکت در خیابان های تهران برای حمایت از آقایان موسوی و کروبی مقایسه کنم که داغ مزدبگیران حکومت را تازه کنم.می گذاریم همین دروغ هایی که به خودشان می گویند را خودشان باور کنند. این بادکنک "نظام ولایت مطلقه فقیه" هرچه بیشتر باد شود به زمان ترکیدنش نزدیک تر می شود. ما بخوبی می دانیم و مردم هم آگاهند و می دانند که همین حالا اگر آقایان موسوی و کروبی آزاد باشند، اگر بچه های مردم آزاد باشند  و  بخواهند در هر کدام از گوشه کنار خاک ایران حاضر شوند میلیون ها نفر علاقه مند دارند که بدون این همه ابزار تبلیغاتی که حکومت به کارگرفته است تنها با یک خبر سینه به سینه حاضر خواهند شد. همه می دانند که آنها از همین حقارت خودشان می ترسند و طاقت دیدن عظمت مردم و افراد مورد احترامشان را ندارند.



هیچ نظری موجود نیست: