چهارشنبه

بازداشت دکتر رامین جهانبگلو توسط دادستانی تایید شد اما...

بعد از کلی حدس و گمان و مخفی کاری مسولان امنیتی و قضایی بالاخره بازداشت رامین جهانبگلو توسط معاون دادستان تهران تایید شد. خب نمی دانم در شرایطی که کشور با مشکلات بسیار بین المللی مواجه است و از طرف کشورهای اروپایی و آمریکا تحت فشار قرار گرفته است ، چه نامی بجز گروگانگیری و آدم ربایی می توان به بازداشت دکتر جهانبگلو داد.
برای اینکه خبر مهمی است اصل خبر را همین جا می آورم :
معاون دادستان تهران بازداشت رامين جهانبگلو را تاييد كرد
معاون دادستان تهران خبر بازداشت رامين جهانبگلو، عضو گروه فلسفه‌ي دانشگاه تهران و پژوهشگر را تاييد كرد.
محمود سالاركيا در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ضمن تاييد خبر زنداني شدن اين استاد دانشگاه در زندان اوين، از اتهامات وي ابراز بي‌اطلاعي كرد.
و این هم لینکش در ایسنا.
دقیقا نمی توان الان شرایط دکتر جهانبگلو را تصور کرد و چیزی نوشت ، اما همین قدر می دانم که این ماجرا هم مثل بازداشت خیلی دیگر از بچه های روزنامه نگار و نویسنده با سکوت حل نمی شود و خیلی خوب می دانم که بازجو هایی که حالا مشغول شکنجه و بازجویی از رامین جهانبگلو هستند ، بشدت از نوشتن ما وحشت دارند.پس هم احساسم و هم منطق می گوید که باید در این باره نوشت .
هرکسی اگر اطلاعات بیشتری در این مورد دارد باید بنویسد . باید از خود رامین جهانبگلو یا آثارش نوشت . حتی نوشتن از جلسات سخرانی هایش هم می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.تجربه ای که من از ماجرای بازداشت برادرم شهرام و روزبه و بچه های دیگردارم به من آموخته که این جماعت بازجو ها در عین حالی که خیلی خطرناکند اما از انتشار اخبار و نوشته ها در باره ی بازداشتی شان مثل یک سوسک می ترسند و همانقدر در برابر وحدت و کثرت خبری حقیرند.
این هم لینک برخی نوشته هایی که در چند روز گذشته در این باره منتشر شده است:
رامین جهانبگلو کجاست ؟
سکوت به ضرر جهانبگلو است ، حتی اگر مادرش مخالفت کند
رامین جهانبگلو کیست و چه کرد؟
خبراعتماد ملی از بازداشت دکتر جهانبگلو
وبلاگی برای آزادی دکتر رامین جهانبگلو
و اخباری که رسانه های نزدیک به بازجویان منتشرش کرده اند :
جهانبگلو به دلایل امنیتی بازداشت شده است
خبر ویژه کیهان و حرکت موزیانه بازجویان
سرمقاله کیهان یا زمینه سازی برای بازداشت روشنفکران ایرانی
بهتر است تمام دوستان دست به کیبرد شوند و در باره ی بازداشت جهانبگلو بنویسند ویا لااقل لینک مطالب مرتبط رااضافه کنند ، باور کنید این شتری است که در خانه ی خیلی از ما خوابیده و یا خواهد خوابید.ما باید از همین حالا کارمان را شروع کنیم و در این زمینه بنویسیم.
این وظیفه ما است که در قبال چنین اعمالی بی تفاوت نباشیم .

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام مطلبي در اين باب نوشته ام اگر لازم ديديد لينك كنيد